יום ראשון, 29 במאי 2011

לקחת דוגמה מהבריטים

עריכה, 29/5, 13:45.
אחרי התייעצות עם עו"ד, הפוסט שונה מעט ע"מ לכסת"ח את עצמי. עימכם הסליחה. מקווה שצו איסור הפרסום יוסר בקרוב והאמת תצא לאור.


אחד מהיתרונות שאנחנו נהנים בהם בדמוקרטיה, הוא חופש הביטוי. אפשר לקרוא עליו בהרחבה כאן, אבל בקצרה: חופש הביטוי הוא הזכות להביע את דעתנו מבלי שיוטלו מגבלות על כך. ברוב המדינות הדמוקרטיות חופש הביטוי מוגבל בצורה כזו או אחרת. צווי איסור פרסום מוטלים על פרשות באופן מוחלט או חלקי. חלק מצווי איסור הפרסום האלו - מוצדקים, ואילו חלקם - לא רק שאינם מוצדקים, הם גם עושים עוול.

לפני מספר חודשים, דמות תקשורתית מוכרת, ביצע לכאורה אונס מחריד ומזעזע באישה שהכיר.
הפרסומים ברשת מדברים בעד עצמם - ככל הנראה אותו בכיר אכן ביצע את האונס האכזרי והברוטאלי הזה, והסיבה היחידה שאני משרבבת את המילה 'לכאורה' היא מכיוון שעד שבית המשפט לא יוכיח את אשמתו, הרי שהוא חף מפשע ע"פ החוק הישראלי. אבל בית המשפט לעולם לא יוכל להוכיח את אשמתו, או את חפותו. התיק נסגר.

אנחנו מצפים מהתקשורת להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה. מצפים ממנה לחשוף שחיתויות ועוולות. מצפים ממנה להתערב היכן שהמשטרה לא מתערבת. רק בשישי האחרון צפיתי בכתבה בערוץ 10 ששודרה לאחר שנטורי קרתא [!!!] פנו לעזרת התקשורת.
אנחנו מחכים לרפי גינת שיחשוף קומבינות, לחיים הכט שיחפש צדיקים, אבל מה כל זה יעזור לנו, אם פרשה שכזו מושתקת? 

עברייני מין הם סדרתיים, בדרך כלל. סביר להניח, כמו שקרה במקרה של משה קצב, שאם יפורסם שמו - תלונות נוספות יגיעו. סביר להניח, ששאר הקורבנות שלו, מפוחדות ומבוהלות וחושבות שהן לבד בעולם, שרק להן זה קרה. סביר מאוד להניח שגם עליהן הוא הפעיל מניפולציות רגשיות לאחר שביצע בהן את זממו. הן לעולם לא יתלוננו אם הפרשה הזו תשאר קבורה, איזו מוטיבציה תהייה להן לעשות את הצעד הכל כך קשה הזה ולהתלונן?
איזו מוטיבציה להתלונן תהייה לשאר הנשים אשר נפלו קורבן לעבירות מין? 

באנגליה, הוטל צו איסור פרסום על רומן שניהל כדורגלן מאוד מוכר ומצליח. צו האיסור הוטל לא רק על שמו, אלא על עצם קיום הרומן הזה. צו איסור פרסום הוטל גם על צו איסור הפרסום. 
קמו 75000 בריטים ועשו מעשה, והפיצו את שמו בטוויטר והפכו את צו איסור הפרסום לבדיחה. הרי אין שום הצדקה לצו שכזה.

ורק כאן, אנו ממשיכים לשתוק, במקום לקחת דוגמה מהבריטים. אין שום חובה להפיץ את שמו ותמונתו כפי שעשו בלוגרים אחרים, אבל חובתנו, כאזרחים במדינה דמוקרטית, לדרוש את הסרת צו הפרסום הזה.
אנחנו לא חייבים לעשות את זה ממניעים אידיאולוגיים כלשהם, המניע האנוכי הוא מספיק - מחר זו יכולה להיות את. מחר זו יכולה להיות אחותך הקטנה, או החברה הכי טובה, או העמיתה לעבודה, ואף אחד לא יגן עליה.

5 תגובות:

  1. נו? אז איפה התמונה והשם שלו? את בלוגרית, לא?

    השבמחק
  2. יש עדות של המתלוננת בבלוג שהוא על שרת הבלוגים הזה. הבלוגרית פרסמה את עדותה של הנאנסת (לכאורה?) כאן:
    http://oneangryfeminist.blogspot.com/2011/05/blog-post.html

    אם עברתי על חוק כלשהו או כל דבר שיפגע בבלוג שלך את מוזמנת למחוק

    השבמחק
  3. אני הפצתי כל כתבה שמוזכר שמו וכל קישור לבלוג וגם כתבתי סטטוסים עם שמו. אני גרה בחו"ל ובכלל כמו שיש בצבא את המושג "פקודה בלתי חוקית בעליל" כך אני רואה את צו איסור הפרסום המבזה הזה.

    השבמחק
  4. גם תוכניות ילדים מנציחות את המיתוס הפטריארכי. הגיע הזמן לשינוי.

    השבמחק
  5. שלום לכל החברים שלי בחוץ, כל מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור אנשים מסוימים ואחרים אמרו שזה בלתי אפשרי. שמי איזבלה איתן ואני מאוקראינה אבל אני עובר לשיקגו ארה"ב עם אשתי. אני נשוי באושר עם שני ילדים ואישה מקסימה. משהו נורא קרה למשפחתי, איבדתי את עבודתי ואשתי עזבה את ביתי כי לא יכולתי לדאוג לעצמי ולצרכים. משפחתי. היא והילדים שלי באותו רגע. הצלחתי תשע שנים, אף אישה לא תתמוך בי כדי לטפל בילדים. אני מנסה לשלוח מבחנים לאשתי אבל היא חוסמת אותי מלתקשר איתה אני מנסה לדבר עם החברה והמשפחה שלה אבל עדיין יודע שאפשר לעזור לי והגשתי בקשה אז לכל כך הרבה חברים אבל הם עדיין לא יתקשרו אליי, עד שיש מגיע יום נאמן שלא אשכח בחיים שלי. כשפגשתי חבר ותיק שלי הסברתי את כל הקשיים שלי והוא סיפר לי על אדם נהדר שעוזר לו למצוא עבודה טובה בחברת קוקה קולה והוא אמר לי שהוא איות אבל אני אדם שאף פעם לא מאמין באיות אבל אני החליט לנסות את זה וד"ר אלאבה הנחה אותי והראה לי מה לעשות בשבעת הימים של ארוחת הצהריים את הכישוף. בצע את כל ההוראות ועשה מה שהוא ביקש ממני לעשות טוב. ד"ר אלאבה בטוח שהכל יעבור כשורה ואשתי תראה אותי שוב לאחר עבודה נפלאה של ד"ר אלאבה. אשתי מתקשרת אליי עם מספר לא ידוע והתנצלה והיא אמרה לי שהיא ממש מתגעגעת אליי והילדים שלנו ואשתי חוזרים הביתה. היום אני מנהל חברת פרגון בארה"ב. אני ממליץ לך אם יש לך בעיות כלשהן, שלח אימייל אל {dralaba3000@gmail.com} הזה או ווטסאפ אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך ד"ר ALABA. ותקבל את התוצאה הטובה ביותר. קח דברים כמובן מאליו וזה ייקח ממך. אני מאחל לך את הטוב ביותר .......

    השבמחק