יום ראשון, 10 ביולי 2011

כל ההתחלות קשות.

האינטרנט מפוצץ בכתבות ורשימות בסגנון של 'איך להתחיל עם נשים', 'מה נשים באמת רוצות' ושאר ירקות שכאלו. הרשת גם מלאה בשלל עצות של 'מה לא לעשות'.
בעקבות פנייה של צוות הכצעקתה [פרוייקט בשם 'כל ההתחלות קשות], אני רוצה להוסיף את שני הסנט שלי לנושא. 
פוסט זה אינו מתיימר להיות מדריך ל'איך להתחיל עם נשים'. אין נוסחת פלא, אין כללים שנכונים לכל אישה. אני לא מתיימרת לייצג את כל הנשים שבעולם. אני גם לא מתיימרת לייצג את החברות שלי, למרות שהגעתי למסקנות שהגעתי אליהן גם בזכות הנשים המדהימות שמקיפות אותי. אני מייצגת אך ורק את עצמי, את החוויות הפרטיות שלי בעולם שלפעמים נראה כמו שדה קרב. הכל נכתב מזווית הראייה שלי, ואלא אם כן ציינתי אחרת - מדובר בדעות בלבד ולא עובדות. 


1. נשים רוצות שיתייחסו אליהן בכבוד. זה מצער שב2011 זה לא ברור מאליו. 
אל תפעילו עלינו מניפולציות זולות, אל תמכרו לנו אשליות, אל תשחקו איתנו. תהיו כנים בנוגע לכוונות שלכם, בנוגע לרצונות שלכם. אנחנו מעריכות גברים שאומרים לנו ישירות שכל מה שהם מחפשים זה סקס, לפעמים זה גם כל מה שאנחנו מחפשות. אנחנו לא מעריכות גברים שמוכרים לנו סיפורים.
תחשבו איך הייתם רוצים שיתחילו עם האחות הקטנה שלכם, עם החברה הכי טובה שלכם. תתייחסו אלינו באותה צורה. אל תפלשו למרחב האישי שלנו. אל תיישמו עצות ממאפ"י. אל תצעקו לנו 'הלו בובה בואי רגע', זה לא מכבד אף אחד. אל תצפרו לנו. אל תעשו לנו קולות.


2. אנחנו רוצות להרגיש מיוחדות. אנחנו יודעות שאנחנו לא הראשונות שאתם מתחילים איתן, בטח גם לא האחרונות, אבל אל תתנו לנו את ההרגשה כאילו זה המשפט הקבוע שעובד על כולן. תחשבו קצת לפני שאתם ניגשים אלינו.
אנחנו לא רוצות שתיישמו עלינו את העצות שקראתם בעיתון. גברים רבים לפנייך ניסו, וגברים רבים אחרייך ינסו. כבר שמענו שיש לנו משהו עצוב בעיניים, ומה בחורה יפה כמונו עושה במקום הזה, וכבר שאלו אותנו מי משקר לדעתנו יותר - גברים או נשים. אל תתפלאו איך בחורות מהממות כמונו עדיין רווקות. 


3. תחמיאו לנו, אבל על דברים שהם בשליטתנו. ברור לנו שפניתם אלינו ברחוב או בבר לא בגלל שאנחנו נראות כמו נשות שיחה אינטלקטואליות, אלא כי משהו במראה שלנו עושה לכם את זה. אנחנו אוהבות מחמאות מכל סוג, כל עוד הן מכבדות אותנו, אבל בכל זאת, מחמאה על משהו שהוא לבחירתנו [ע"ע השמלה היפה שבחרנו] מקבלת יותר נקודות זכות מאשר מחמאה על משהו שהוא לא מבחירתנו [ע"ע העיניים היפות שירשנו מאבא שלנו]
למתקדמים:  לפני כמה ימים תוייגתי ברשימה מקסימה בפייסבוק. הכותרת שלה היא Date A Girl Who Reads [אפשר לקרוא את המקור כאן]. אם לא הייתי תפוסה, הייתי רוצה גבר שמיישם חלקים נבחרים ממה שכתוב כאן. 

4. אנחנו מפחדות להיפגע. וכשאני אומרת 'להיפגע' אני לא מתכוונת ללב שבור, אני מתכוונת לפגיעות פיזיות. אנחנו רוצות שלא תשלחו ישר ידיים, ושלא תתנו לנו תחושה שאנחנו חייבות להיכנס איתכם למיטה עד הדייט השלישי.
נהלו איתנו דיאלוג מתמיד על הגבולות שלנו, הרצונות שלנו, מה עושה לנו את זה במיטה. לשאול אם מותר לך לנשק אותה בדייט הראשון לא מוציא את הספונטניות והרומנטיות, אלא מראה לה שאתה מתחשב ברצונות שלה. תהיו ערניים לתגובות שלנו. תקשיבו. כשאנחנו אומרות 'לא' אנחנו מתכוונות ל'לא', גם אם אנחנו לא קמות והולכות. כשאנחנו אומרות 'לא' - תפסיקו לנסות, הוא לא יהפוך ל'כן'.
תזכרו את מבחן האחות הקטנה. 


5, וזה אולי הכי חשוב. אל תשכחו, אפילו לא לשנייה, שנמצאת מולכם בת אדם.  אל תשכחו שנמצאת מולכן מישהי שהיא לא 'כל הנשים' אלא היא אחת, והיא עולם ומלואו. 

3 תגובות:

  1. יופי של פוסט.
    תוספת קטנה לסעיף 3 (אני יודעת שזה ברור לך מאליו, אבל לצערי לא לכולם): אל תחמיאו לבחורה שהרגע פגשתם/ ידידה שלכם/ מכרה של מכרים באופן מיני בוטה, רוב הסיכויים שזה לא גורם לה להרגיש נעים. את "יש לך חזה ממש יפה", "השפתים שלך מאוד סקסיות" ו"אם את עושה הרבה ספורט אז את בטח ממש טובה במיטה" תשמרו לשלב מאוחר יותר ביחסיכם.

    השבמחק
  2. כן התחלה זה דבר לא פשוט בכלל אבל תמיד צריך להתחיל מלמטה בשביל להגיע למעלה ,ככה זה הולך במדרגות וככה זה הולך גם בחיים עצמם.

    השבמחק
  3. שלום לכל החברים שלי בחוץ, כל מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור אנשים מסוימים ואחרים אמרו שזה בלתי אפשרי. שמי איזבלה איתן ואני מאוקראינה אבל אני עובר לשיקגו ארה"ב עם אשתי. אני נשוי באושר עם שני ילדים ואישה מקסימה. משהו נורא קרה למשפחתי, איבדתי את עבודתי ואשתי עזבה את ביתי כי לא יכולתי לדאוג לעצמי ולצרכים. משפחתי. היא והילדים שלי באותו רגע. הצלחתי תשע שנים, אף אישה לא תתמוך בי כדי לטפל בילדים. אני מנסה לשלוח מבחנים לאשתי אבל היא חוסמת אותי מלתקשר איתה אני מנסה לדבר עם החברה והמשפחה שלה אבל עדיין יודע שאפשר לעזור לי והגשתי בקשה אז לכל כך הרבה חברים אבל הם עדיין לא יתקשרו אליי, עד שיש מגיע יום נאמן שלא אשכח בחיים שלי. כשפגשתי חבר ותיק שלי הסברתי את כל הקשיים שלי והוא סיפר לי על אדם נהדר שעוזר לו למצוא עבודה טובה בחברת קוקה קולה והוא אמר לי שהוא איות אבל אני אדם שאף פעם לא מאמין באיות אבל אני החליט לנסות את זה וד"ר אלאבה הנחה אותי והראה לי מה לעשות בשבעת הימים של ארוחת הצהריים את הכישוף. בצע את כל ההוראות ועשה מה שהוא ביקש ממני לעשות טוב. ד"ר אלאבה בטוח שהכל יעבור כשורה ואשתי תראה אותי שוב לאחר עבודה נפלאה של ד"ר אלאבה. אשתי מתקשרת אליי עם מספר לא ידוע והתנצלה והיא אמרה לי שהיא ממש מתגעגעת אליי והילדים שלנו ואשתי חוזרים הביתה. היום אני מנהל חברת פרגון בארה"ב. אני ממליץ לך אם יש לך בעיות כלשהן, שלח אימייל אל {dralaba3000@gmail.com} הזה או ווטסאפ אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך ד"ר ALABA. ותקבל את התוצאה הטובה ביותר. קח דברים כמובן מאליו וזה ייקח ממך. אני מאחל לך את הטוב ביותר .......

    השבמחק